JennyD

Och..

Kategori: Allmänt

Så kom Onsdagen.Och det var dags för förhandling om "uppsägning pga arbetsbrist".Det har jag sysslat med idag alltså.Det var ingen hemlighet,sa han.Så jag antar att jag kan nämna det här,annars får jag väl kicken rakt av imorgon.Men,det är ju ingen dödsdom iallafall.Kunde varit ett dåligt besked av en läkare exempelvis.Det hade inte varit speciellt kul.Jag är dessutom ganska van vid att bli uppsagd.Lite min grej.Inga namn är bestämda än,ska jag väl påpeka.Men enligt turordningslistan så ser det ju inte så ljust ut.
 
Känner mig inte alls som mig själv.Känns mer som om jag tillbringar väldigt mycket tid tillsammans med någon annan.Som har tagit över min hjärna.Och jag är utanför.Fast precis bredvid.Svårt att förklara men ibland känns det helt fantastiskt och andra stunder helt vedervärdigt.Har jag blivit bipolär på äldre dar kanske?
 
Jag längtar efter något också,eller så längtar jag bara bort.Men det är den känslan.Längtan.Fast inget att rikta den mot så det blir bara tomhet av alltihop.Jag vill att något ska hända mig.Fast jag vill bli utsatt och överraskad.Jag vill inte göra något själv.Kan inte någon bara ta med mig ut på äventyr?Det är inte så deppigt som det låter.Eller ibland är det så,men jag skrattar också.
 
Har sett en dyr tröja jag har lust att slå till på.Har jag blivit en snobb också?En manodepressiv snobb...
pic:weheartit.com
 

Kommentarer

  • Julle säger:

    Åhhh neeeej! Håller tummarna och hoppas på det bästa! Kram!

    2013-09-26 | 20:18:38
  • Lizzan säger:

    Nej, vad trist...Klarar ni er?

    2013-09-26 | 21:07:04
  • jenny säger:

    Alltså det har varit på gång ett tag men nu måste han "trycka på knappen".Många härliga uttryck på dom där mötena.Tror inte det,går inte riktigt att förhandla till sin fördel när man är facklig representant ;-)

    2013-09-27 | 22:33:52

Kommentera inlägget här: