JennyD

Honey Is Cool

Kategori: Allmänt

Så jag "hittade" en låt som varit borta ett tag. En cover på Rod Stewarts Baby Jane med Honey Is Cool. Håkan Hellströms gamla band minsann.
 
Träffade en kille. Det här var många år sedan. Det var aldrig meningen att det skulle bli en fortsättning. Han bodde i Stockholm. Och hade fru och barn. Men det var någonting med honom. Vissa personer är svåra att skaka av sig. Det gick några år. Hans band hade en spelning här i stan. Och vi träffades igen. Han var skild nu. Jag hade däremot ingått i något slags meningslöst destruktivt förhållande. Jag gjorde inget. Inget värt att kalla otrohet i alla fall. Kan faktiskt ångra det idag. Vad fan betyder moral egentligen? när man har chansen att vara lycklig en stund. Var så less på allting då.
Hursomhelst, jag fick en skiva av honom då, som han hade gjort. (Det här utspelade sig på den tiden då man brände skivor). Denna låt var med på den. Och igår snubblade jag över den igen när jag var inne på youtube. Kanske den bästa covern som någonsin gjorts..
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: