JennyD

Plugga Vs Jobba

Kategori: Allmänt

Kollade mitt antagningsbesked på Studera.nu och såg att jag blivit antagen i malmö(till Psykiatriskt omvårdnadsprogram, psykisk hälsa med inriktning mot särskild problematik).Hade ju sökt Socionomprogrammet i Göteborg,Malmö och Helsingborg före och hade hyfsade reservplatser i Malmö och HBG.Kan rekommendera Högskoleprovet,som faktiskt förbättrade siffrona avsevärt.

Men jag skrev på mitt tillsvidarekontrakt idag på jobbet.Bättrade till lönen lite,jag är ju nämligen Operatör nu ;)
Ärligt talat så hade det varit jäkligt spännande att flytta till Malmö och plugga och hade jag fortfarande varit arbetslös så hade jag gjort det utan tvekan.Men jag är rätt hungrig på att jobba och ha lite pengar att röra mig med.Ska ju till Thailand(7 månader kvar!) och det där.Men man ska aldrig säja aldrig!

Bilden får representera mitt huvudbry.ps.Kolla in stygnen!coolt.

Kommentarer

  • Lizzan säger:

    Grattis ändå! Är ju jättebra gjort att komma in. Fast jag förstår att det känns bra att jobba nu. Då måste det gått bra på högskoleprovet fastän du var så besviken. Kul!

    2010-07-15 | 22:29:47
  • Juliette säger:

    Åhh vilken jobbig sits. =/ i det läget hade man velat att någon hade bestämt för en hur man skulle göra.

    hehe coola stygn! ;)

    2010-07-15 | 22:31:29
  • Jenny säger:

    Jo,ett smått ångestframkallande beslut.Men,men..



    Skrev faktiskt bara 0,7 på Högskoleprovet.Tror medel var 0,6.Funkade tydligen rätt bra ändå.

    2010-07-16 | 15:55:40

Kommentera inlägget här: