JennyD

Heavy shit

Kategori: Allmänt

Så var det Måndag igen.Har börjat ana ett mönster,den där Måndags-deppigheten är tillbaka.Höstdepression kanske nån skulle kalla det men det är fel.Jag gillar hösten.Det är Måndagar som det är fel på.Fast ingen gillar väl Måndagar antar jag.

Håkan var fantastisk.Sjöng Atombomb gjorde han också.Det gjorde mig glad,lycklig rentav?.

Nä,nu får jag ta och styra upp mitt liv.Det funkar inte att vara arbetslös längre.Det är inget kul i längden.Det finns mer livet än det här lunket.

Det var insikt nummer ett.Insikt nummer två är lite tuffare.Kom på att jag inte är menad för kärlek.Kärlek som att ha ett förhållande.Det är en ganska hård sanning men jag tror inte att tvåsamhet är för alla,och antagligen inte för mig.Visst kan jag längta efter att ha någon men jag är inte beredd att betala priset för ett eventuellt krossat hjärta.Då är jag hellre ensam.På något skruvat sätt mår jag alltid bäst när jag inte har något att förlora.Det där låter rätt bittert men det känns rätt okej faktiskt.Det är alltid lite lättare när man förstår varför man beter sig som man gör.

Det var allt för tillfället.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: