JennyD

Obehag

Kategori: Allmänt

Tycker det är riktigt jäkla läskigt att SD fick nästan 13 procent. Jag vill tro bättre om människor i Sverige. Jag kan förstå att man är missnöjd. Men jag har väldigt svårt att förstå att man väljer att lägga sin röst på ett parti med rötter i nazismen. Det är ingen hemlighet. Bara googla upp och läs liksom. Är det ett sånt land man vill leva i? Med främlingsfientlighet och hat. Jag tror verkligen inte att alla som la sin röst på SD är rasister eller onda. Men jag tycker det är obehagligt att folk glömmer så snabbt. Känns som historien upprepar sig.
 
Tänkte innan idag på när jag och Lina var på vattenfestivalen 1996. Ett gäng nynazister gick och heilade i gamla stan. Sån jävla obehagskänsla jag fick när jag stog och försökte knappa in koden på mitt första minutenkort som hade skaffats precis innan resan. Så rädd och liten jag kände mig. Och vad hade jag och vara rädd för? Jag passade ju in i deras mall. Kan inte ens försöka förstå vilken utsatthet nån som inte gör det måste känna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: