JennyD

A Throw-Away Letter..

Kategori: Allmänt

Fick ett brev från Arbetsförmedlingen. Imorgon ska dom ringa till mig mellan 12.00-13.00 då ska vi gå igenom min senaste aktivitetsrapport( hur många och vilka jobb jag har sökt). Jag ska också gärna ha lite anteckningar med frågor till dom. Svarar jag inte i telefon så kontaktar dom min A-kassa och min ersättning uteblir. Jag har inte ens fått ett öre från A-kassan än. Mitt ärende är fortfarande under behandling. Denna hetsjakt alltså!! Blir så trött.
 
Att få ersättning från A-kassan är INGET bidrag. Det är en försäkring som jag har betalat in medan jag hade jobb, utifall jag skulle hamna i den här situationen. Låt dom aldrig få er att tro något annat. Låt dom inte heller få er att tro att allt är "fackets fel". Hur det här sköts är helt och hållet den nuvarande regeringens ansvar.
 
 
                  pic:weheartit.com

Kommentarer


Kommentera inlägget här: