JennyD

Nuts

Kategori: Allmänt

Har haft ont i magen hela dagen. En helt ny sorts smärta. Gjorde en dum grej igår. Jag åt glass med jordnötter i. Jag vet, jag vet,jag vet. Jättedumt. Tänker att det kanske är kroppens sätt att låta mig komma undan med en varning.
 
När jag äter lite nötter händer oftast ingenting. Nästa steg är ett "kli i örat". Irriterande men fortfarande fixbart. Sen finns det extremfall. Pistagenöten, min nemesis, snörper ihop min hals totalt. Hände i Turkiet en gång. Satt på en skiten parkering och väntade på en ambulans i vad som kändes som hundra år. Minns att jag tänkte att här vill jag inte dö. Det var inte så här det skulle sluta. Undrar om dom fraktar hem min kropp? Det måste dom väl göra? Visste inte ens att det var viktigt förrän där och då. Hamnade iallafall på ett privatsjukhus uppe i bergen där ingen kunde engelska. Missade planet hem. Man får flygförbud när man inte kan andas. Skön medicin hade dom åtminstone men jag blev uppdragen mitt i natten för försäkringen täckte inte privata sjukhus och fick åka taxi med en kanyl i armen två timmar till närmsta allmänna sjukhus.Pistagenöten har jag inte vågat mig på sen dess. Minns den som den bästa av nötter. Säkert bara därför.
 
En "Chestnut cheesecake" till kaffet är heller ingen bra idé. Jo,kastanj ÄR en nöt. En riktig nöt. Det lärde jag mig den hårda vägen. Svullna stickande läppar och nässelutslag över hela kroppen. Totalt förödande när man är så ytlig som mig. Inget jag är stolt över. Kliade som satan men det värsta var ju att se så äcklig ut. Grät till mig en extra dos adrenalin på akuten.Detta var bara lite över ett år sen. Så jag var ju inget barn direkt.
 
Så varför käkade jag den där jäkla glassen igår? Kanske behövde jag lite spänning i mitt liv. Ärligt talat så har jag ingen aning. Idioti är vad det är.
pic:weheartit.com
 

Kommentarer

  • malla säger:

    Du ska ju inte äta det, hoppas inte det blir värre. Sköt om dig! Vi ses till helgen. Kram

    2013-09-30 | 20:16:31
  • jenny säger:

    Det var sista gången nu!

    2013-10-01 | 18:48:05

Kommentera inlägget här: