JennyD

The Anger

Kategori: Allmänt

Jag blev upprörd idag. Är fortfarande förbannad. Och igår var det ändå helt okej. Så jag har verkligen tänkt igenom det. Varför reagerade jag sådär innan? Det förvånade mig. Jag kommer bara köra på nu. Så om du inte vill ha nån negativitet i ditt liv, det är ju faktiskt fredag, bara sluta läs. Jag spyr inte regnbågar idag direkt.
 
   *Ett litet tillägg, texten kommer se väldigt knepig ut. Jag får inte rätt på det. Och mitt tålamod är slut. 
    Det är slut!
 
Saker som fått blodet att koka på sistone då..
 
1. Varför är du så arg? Ingen härinne har gjort dig något. Är du bitter på världen får du ta upp det med 
    gud.  Du vill bara få ur dig din skit. Jag orkar inte lyssna. Det är slut med det nu. Du lyssnar ändå  
    aldrig tillbaks.En sak till, din skenhelighet lyser igenom. Kliv av den där höga hästen. Den klär dig
    inte.
 
 
2. Bara en tanke. Helt taget ur luften. Ett exempel. Något jag hittat på. Låt oss säga att ett företag ska
    varsla runt sex personer. Man måste helt enkelt. För att rädda ekonomin. Helt förståeligt.
    Så bestämmer man sig för att tjänstemännen behöver en "retreat".
     Ett miljöombyte. Med övernattning. Hotellfrukost som är så gott.
     Lite öl och tre rätters rentav. Företaget betalar.
     Så klämmer man in det veckan innan man kör MBL-förhandlingen.
     Något sånt skulle väl aldrig hända. Någon slags empati borde dom väl ha.
     Löjligt att jag sitter och blir upprörd över helt otänkbara saker. Har jag inget bättre för mig?
  
   
3. Gubbjäveln som hötte med näven och drog en harang med svordomar vid övergångsstället utanför 
    Netto. Jag är så ledsen att du fick stanna din BMW för att jag skulle gå över.
    Du fick vad du förtjänade. Ett långfinger. Puckla inte på din hustru när du kommer hem bara.
    Du var garanterat den sorten.
   
 4. Den fysiska smärtan när jag slog i min knotiga stackars armbåge i
    pressen. Blev en blodutgjutning. Få saker triggar igång mig som dunkande smärta i skelettet.
    Jag blir Hulken. Totalt vansinnig. Är säkert kapabel till mord vid dom tillfällena.
    Tyckte förresten att jag såg en död snubbe på en bänk idag.Men han cyklade förbi mig sen så han 
    solade nog bara. Fast det var ingen sol. Märkligt. En parentes bara.
 
5. Ifrågasätt inte min lojalitet en gång till. Bespara dig det. Den finns inte. Det är över nu.
 
 
6. Att jag gråter när jag är arg. Så irriterande. Det är bara en fysisk reaktion. Egentligen är jag hård som
    sten. Missförstå aldrig det. Ingen, utom mig själv, kommer åt mig.Jag har inte byggt upp EN mur. Jag
    har tusen.Inget når in.
    
 7. Den här regeringen. Sitter Alliansen en omgång till så tar jag livet av mig. Helt allvarligt. Vill ni ha det
      så här? Hur svårt ska det vara? Rösta rött. Eller grönt åtminstone. Punkt slut.
   
Avslutar där. Det går ju inte bara att vara arg. Man måste ju göra annat också.
 pic:weheartit.com

Kommentarer


Kommentera inlägget här: