JennyD

neverever

Kategori: Allmänt

Jag är verkligen inte av den gamla skolan när det gäller semester.Hade utan minsta tvekan kunnat jobba hela sommaren bara jag får dra iväg nånstans nu.Jag har inga problem med hösten,men den här jäkla årstiden är hemsk.Fast jag börjar känna igen det här mönstret nu.Januari-svackan.
 
Är väldigt tacksam att jag ska iväg om några veckor,behöver det något enormt.Har tappat sugen helt.Jag förstår inte alls vad jag håller på med.Måste göra något med mitt liv.Har blivit alldeles för bekväm.När slutade livet vara ett äventyr?Minns när man vågade dra iväg till Norge och jobba några månader.Tjäna ihop lite pengar.Men det var ju inte bara det.Man träffade nya människor,befann sig i ny miljö.Var bara nitton år första gången.Det var läskigt men jävligt härligt på samma gång.Befriande.Vad feg du har blivit Jenny.
 
Det är svårt att veta vad man vill.Och det blir inte lättare ju äldre man blir.Men man får aldrig sluta med sökandet.Jag känner ingen stress överhuvudtaget med att skaffa familj.Man ska väl aldrig säja aldrig men jag tror inte jag kommer skaffa barn.Det känns inte så nu iallafall.Pojkvän är inte heller prio i mitt liv förtillfället.Trivs bra själv.Vill vara oberoende.Jag vill inte ha en mur runtomkring mig.Jag vill ha tio.(fast det sista gäller bara idag).Det verkar kanske lite deppigt men egentligen peppar jag bara mig själv.Vad är jag rädd för?jag har ju inte ens katten kvar nu.Jag har bara mig.Man måste ställa sig själv mot väggen ibland.Det är ju först då man kan göra något åt det.
pic:weheartit.com
 
 
 

Kommentarer

  • Nina säger:

    You only live ones!! Live you'r life like there's no tomorrow!! Just do it!! Etc.. Jag har klarat det, då klarar du det:)

    2013-01-10 | 21:33:52
    Bloggadress: http://ninalunde.blogg.se
  • jenny säger:

    Skön inställning Nina! :-)

    2013-01-11 | 18:57:47

Kommentera inlägget här: